• proiectul Erasmus cu nr. ref. 2022-1-RO01-KA120-SCH-000103515 a avut ca obiective îmbunătățirea competențelor cadrelor didactice în creșterea motivației de învățare a elevilor și dezvoltarea competențelor elevilor de protejare a mediului și de adoptare a unui stil de viață sănătos
Pe parcursul acestui an școlar, patru profesori din școala noastră (3 învățători și un profesor de gimnaziu) au participat la cursul de formare “EFFECTIVE CLASSROOM MANAGEMENT” furnizat de F.G.G. EDUCULTURE CENTER EDUCATION LT în Cipru.
Alți trei profesori de gimnaziu au participat la job-shadowing într-o școală din Polonia, Zespół Szkolno- Przedszkolny w Pawłowicach, unde au observat, timp de cinci zile, metode noi de predare/învățare/evaluare la disciplinele matematică, științele naturii, limba engleza, educație fizică.
Pentru realizarea obiectivului privind protejarea mediului, nouă elevi au participat în luna Aprilie 2024 la un schimb interșcolar pe termen scurt la școala FATMA EMIN KUTVAR ANADOLU LISESI din Balikesir, Turcia și alți nouă elevi au fost în luna Mai 2024 la școala ALAEDDIN KEYKUBAT ORTAOKULU din Antalya, Turcia.
Din totalul de 18 elevi participanți la schimburile interșcolare în străinătate, șapte fac parte din categorii dezavantajate (elevi de etnie rromă, elevi din familii monoparentale, elevi cu burse sociale). Astfel, considerăm că am reușit să motivăm această categorie de elevi care sunt mult mai interesați acum să adopte un comportament responsabil față de mediu și resurse, să-și perfecționeze abilitățile de comunicare în limba engleză și să participe mai activ în toate activitățile școlii.
Toate aceste mobilități au fost proiectate în acord cu obiectivele descrise și feedback-ul participanților ne arată că au fost atinse.
Profesorii participanți au realizat deja activități foarte interesante de diseminare, iar în luna Iunie sunt programate diseminările mobilităților de elevi.
Povestea Erasmus a școlii noastre va continua și în anul școlar 2024-2025 cu două schimburi de elevi pe termen scurt și job-shadowing pentru profesori.
Tudor Gica, coordonator proiect