Dar revenind la modul de aplicare al acestor manifestări strict în România, cum îşi imaginează cineva că promovezi mersul pe bicicletă dacă tu, ca ministru blond ce eşti, te îmbraci lejer cu nişte haine de câteva mii de euro bune, îşi pui fundul pe o bicicletă şi te duci la minister fără maşină o zi. Poate aţi văzut ce condiţii au bicicliştii în Viena, de exemplu. Ce piste au, ce trasee pot urma şi ce alei pe unde să circule! Poate nu ştiaţi că, în multe intersecţii, autoturismele sunt obligate să cedeze prioritatea bicicliştilor. Şi atunci, despre ce vorbim? Ce piste au bicicliştii în Brăila? Dar în Făurei? Dar în Bucureşti?
Nu au, iar o manifestare de genul "hai să ne dăm cu trotineta" este de tot râsul. De-a dreptul ipocrită şi fără sens. Chiar revoltătoare.
Creează tu, autoritate de stat, condiţii pentru un mers civilizat pe bicicletă şi o să vezi că o vor folosi tot mai mulţi români. Asigură-te tu, guvern, că există nişte legi ferme pentru a asigura condiţii pentru mersul pe bicicletă în toată ţara, şi poate vei avea şi mai mult succes. Nu de alta, dar prin alte ţări există piste speciale create care leagă nu doar oraşele între ele, ci şi ţările. Iar una din ele se termină fix la intrarea în România, la Nădlac. Până atunci, cred că ar trebui să nu ne mai prefacem că ne pasă de mersul pe biciletă. Nu de alta, dar pe la ministere ar trebui să existe şi ceva treabă serioasă de făcut.
