Şase eleve vor reprezenta Brăila la faza naţională a Olimpiadei de lingvistică. Două dintre ele sunt în clasa a V-a la Colegiul "Bălcescu", Andrada Badea şi Dafina Trufaş, ambele îndrumate de prof. Florentina Andronache. La clasa a VII-a ne va reprezenta Georgiana Prodan de la Şcoala "I. Creangă", prof. Angela Olaru, iar la clasa a VIII-a Miruna Vlad, de la "Bălcescu", prof. Adriana Bogatu. S-au mai calificat la faza naţională şi alte două eleve, Alexandra Caragaţă, din clasa a IX-a de la "Murgoci", prof. Ana Coman, şi Silviana Chiţu, clasa a X-a, de la "Bălcescu", prof. Florentina Andronache. "Mi-au plăcut mereu materiile care se bazează pe gândirea logică, iar acum chiar am avut noroc. Trebuie să te prinzi, să te concentrezi foarte bine. Am început să mă pregătesc deja pentru faza naţională, am lucrat toate subiectele date în România, şi am început să lucrez şi din cele date la faza internaţională, dar sunt puţin mai complicate", ne-a mărturisit Miruna Chiţu. La rândul ei, Alexandra Caragaţă de la "Murgoci" a explicat că la acest concurs a atras-o faptul că era vorba de logică. "Subiectele nu mi-au părut grele. Am încercat să observ regula după care erau formate cuvintele şi să scot din ele ce trebuia să deduc. La ultimul subiect erau locuţiuni pe care trebuia să le traducem, era vorba numai de logică matematică, deducţie, nu e neapărat română. Mie îmi place tot ce ţine de ştiinţe", a povestit Alexandra. Ambele eleve sunt pasionate de chimie, matematică şi mai puţin de limba şi literatura română.
Această olimpiadă a apărut ca urmare a dezvoltării concursului "^/-Poezie" şi urmăreşte să asigure prin cele trei secţiuni o abordare transdisciplinară a comunicării, antrenând elevii într-o competiţie bazată pe logică, analogie şi conexiuni culturale. Elevii din clasele a V-a şi a VI-a participă la secţiunea de antrenament, cei din clasele a VII-a şi a VIII-a la secţiunea de exerciţiu, iar cei de liceu la secţiunea de performanţă.
La această olimpiadă există şi fază internaţională la care participă primii patru clasaţi la secţiunea de performanţă de la faza naţională. "Subiectele urmăresc aplicarea, prin analogii, a logicii semantice în raport cu logica gramaticală şi cu aspectul morfosintactic al enunţului, contribuind substanţial la ordonarea structurilor lingvistice, a formulelor de construcţie a comunicării, cu scopul înţelegerii mesajului, în relaţia emiţător-receptor. Olimpiada se înscrie în tendinţele moderne în comunicare, vizând eliminarea limitelor şi a barierelor existente din perspectivă strict idiomatică. La secţiunea de iniţiere se urmăreşte ca elevii să înţeleagă algoritmul lingvistic în raport cu mesajul textului ficţional/nonficţional şi modul de funcţionare a comunicării culturale. Rolul olimpiadei este de a dezvolta competenţa-cheie fundamentală, aceea de a învăţa să înveţi", a explicat inspectorul de specialitate Adrian Simion.