Culmea este că firma-mamă din Turcia nu este nici pe departe o companie fantomă, cum s-ar putea crede. Dimpotrivă, compania turcă are în portofoliul său o grămadă de proiecte realizate sau în curs de dezvoltare, de la fabrici şi zone industriale la tunele şi autostrăzi, de la cartiere rezidenţiale la hoteluri de lux, şi de la parcuri industriale la proiecte energetice. Asta la ei acasă, în Turcia. Dar aproape sigur, acolo, beneficiarul este în primul rând cel mai interesat ca treaba să iasă ca la carte. Treaba este simplă: dacă pe beneficiar îl doare-n cot de evoluţia unui proiect în dezvoltare, aşa cum s-a întâmplat în cazul parcului industrial Brăila, automat nici constructorul nu-şi va bate prea mult capul. Iar dacă mai miră pe cineva de ce la noi lucrările făcute de alţii - în fapt, firme serioase, mari, cu experienţă - sunt mai proaste decât cele construite de respectivele firme în ţările lor de origine, răspunsul este banal: companiile în cauză se uită şi la "faţa" beneficiarului. Astfel se explică, de exemplu, şi de ce autostrăzile de la noi sunt nişte caricaturi pe lângă cele construite în Austria, Germania sau Italia, deşi au avut parte de aceleaşi firme executante. Totul se rezumă la cât de interesat este beneficiarul lucrărilor în cauză. Cum reprezentanţii de tot felul ai statului român sunt mult mai interesaţi de partea care le poate ieşi lor din orice astfel de afacere decât de calitatea produsului final, astfel de proiecte şi lucrări vor continua să fie făcute româneşte. Şi asta mai ales deoarece niciunul dintre adevăraţii vinovaţi nu a plătit vreodată pentru un astfel de eşec.
